Dressyrelit

Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Malin Lönn - 14 maj 2011 19:19

idag så blev det att rida på utebanan .. dollar red jag bara på i drygt 20 minuter vela inte rida längre .. men han kändes fin ! 


sen red jag pia i kanske 30 min men red ut en stuund innan .. hon var lite trög i galloppen så fick inte ihop henne som jag brukar men hon var fortfarande i form .. men sen så var hon jätte fin i traven .. 


imon så blir det juh uffeträning !  sjukt taggad.. ! vi får sse hur det går att åka med båda ponnyerna om dom sköter sig eller inte ;)


det enda problemet är att vi får inte plats med tävlingsskåpet när vi åker med båda .. eller jo om vi skruvar loss hela allt ihop och sätter den under hösaken eller var det heter ... men det tänker vi inte göra nu när vi bara ska träna.. 


men det blir kanske så att vi måste kolla efter en liten lastbil med 3-4 hästars för att inte få överlast och för att vi ska få plats .. för vi får knappt plats när vi bara åker med dollar och har tävlingskåp och mat och så ..


men vi fick juh överlast när vi åkte från ultuna med 160 kg och då hade vi bara pia med och inget tävlingsskåp eller nåt! ;o


men vi får se hur det blir .. 


men vi har ett annat problem som vi ska fixa först .. 



   gammal bild på hästlastbilen ..

Av Malin Lönn - 14 maj 2011 09:46

igår så red jag ut på dollar och han kändes jätte fin ! 

sen gick jag bara med pia igår .. 


sen idag så ska jag trimma på båda ponnyerna så dom är fin när jag ska till uffe imon !

vi får se om det blir på utebanan eller ridhuset .. blir iaf där det är bäst underlag ..


sen ska somsagt förhoppningsvis bengt carlsson komma och knäppa kort till tidningen ..

sen ska jag in till valbo/gävle och köpa b-vitamin och sen ska jag in till toyota i gävle för att lämna in mitt presentkort som jag fick när jag kom 2:a på alice brallis i toyota cup :) 




vi får vell se om jag orkar med dagen  ..

 kan inte prata för då gör det as ont i hallsen och ssen så hostar jag som jag vet inte vad .. 

men sålänge jag kan rida på båda ponnyerna är jag glad .. 


men vi får vell se .. god natt 



bild från första året(2009) som jag var på läger hoss uffe..

vi fick stå i ett litet stall med 3 boxar .. jätte mysigt var de :)


Minnen !




några bilder från förra året när jag var på uffeläger

  skrittade ut med hanna & sofia på kvällen 



  dollar hälsade på sööta lilla calvin :)

  dollar hälsade på pain riche.. dom blev helt kär i varandra ! 





längtar as mycket till när jag ska dit iår ! 

såå sjukt roligt läger !

Ovido - Quiz & Flashcards