Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

resultat från idag = färdig kvalad till SM med dollar

Av Malin Lönn - 4 juni 2011 16:23

tävlingsresultat från idag ;


Lätt A:2- American Dollar :


gick inge bra ! hn var alldeles spänd och han var inge rolig .. ena sidan så vad det ett speaker torn.. och det tyckte han var hur läskigt som hällst så för varje gång jag kom mot den långsidan så hoppade han innanför fyrkantspåret med typ 3 meter .. sen så i båda travökningarna så blev han rädd för någonting som var bakom honom så han började galloppera .. och ja det var inge bra alls!!

Tyckte jag .. 


jag fick 65,34% och var 2p ifrån vinst .. 

så nu är jag färdigkvalad till SM för iår med dollar !


för det hade kommit en ny regel att lärade ha ett till smkval från iår för att vara med ..man fick inte ta båda kvalen från förra året  som man fick förut.. :)


sen var det pia's tur :


FEI lagtävlan - Casiopeia 2:


Började med att när jag skrittade fram ute i skogen så hör jag att speakern säger nästa ekipage är Malin Lönn och vi ber henne hålla sig berädd.. 


och snacka om att jag fick panik eller ? så  jag stressar som jag vet inte vad och sen efter kanske 2-3 min så säger dom att det var inte jag som skulle hålla sig berädd för jag skulle rida efter en pause ..

(dom sa fel för dom hade en gammal startlista .. )


och då var allt förstört !

för det går inte att stressa med pia för det är juh ett fuxsto och och måste ha långtid på sig att komma igång .. det är inte bara att sätta sig upp på henne och strycka ihop henne och sen gasa .. 


så det gick åt helvetet när jag red fram.. och lika när jag red programmet


det enda som var bra var travökningarna .. 

i ena öppnan så sparkade hon mot skänkeln för jag råkade nudda henne för mycket .. sen så i galloppen så bröt hon av för det vart för jobbigt och hon stog emot och var allmänt trött och sen var det as mycket flugor och getingar som följde efter henne och så .. sen så var det typ 25 grader varmt också och det gjorde inte saken bättre precis .. 


ne usch ! det gick inge bra .. och jag hållde på och svimma på framridningen och allt och kunde inte rida ordentligt för då blev jag yr..


fick 58, ? % kom iaf inte sist .. men det gick helt åt helvetet.. 





sen var det dollars tur .. 



Lätt A:P0- American Dollar:


han var mycket bättre i den här klassen men fortfarande lite spänd .. 

men han hållde sig iaf på mattan och flög inte allvärdens väg .. men det var en annan domare .. och hon dömde ner mig ..

det var inte en enda posetiv sak i protokollet som hon skrev.. ;O


fick 61,33% 


men skulle jag ha gjort samma ritt för domaren som dömde dollar i förra klassen så skulle jag fått 69-70% av henne om man jämnför hur ritterna var .. 


aja det är en ny dag imon inte för att det kommer gå så mycket bättre då .. 


men jag vet iaf att jag ska rida fram i ridhuset på pia imon för det är mycket kallare där ..



men det var iaf roligt att jag kvalade till SM ! ;D

trodde jag inte .. jag trodde att jag skulle få runt 51-52% 





ne nu ska jag gå ut och gå med ponnysarna .. 


ha det bra !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards