Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

hänt mycket sen sist !ska blandannat byta stall ..

Av Malin Lönn - 18 maj 2011 17:33

det har hänt en del sen jag bloggade sist..


nu ska ni få veta vad det var som jag skulle göra i måndags .. men det blev flyttat till tisdagen för dom skulle bort .. 


men jag skulle kolla på stallplats för jag ska flytta ifrån högbo ridklubb !


så igår (tisdag) kollade jag på 3 olika stallplatsen ..


* ett mysigt stall i högbo(stabäck) med 6 boxplatser och stora gräshagar och en utebana 10 min bort (skrittväg)


* sen kollade vi på ett stall i jäderfors(?) det var fint med utebana och stora gräshagar 


*ett stall som ligger tvärs över gatan vid högbo rk och sen åker man rakt fram .. 

det är ett jätte fint nybyggt stall med 5 boxar med storaa fina hagar! sen är det ett stort plus för det är juh jätte nära till klubben så vi ska köpa anläggningskort så vi kan rida på banorna och så .. 

och det är jätte bra för om jag ska rida till klubben så tar det 10-15 min ungefär att skritta dit och då är dom juh typ framskrittade till jag ska rida ! 


men vi ska iaf flytta till det stallet som låg tvärs övergatan! 

så vi sa ifrån boxplatserna på högbo igår .. så nu så har vi en månad på oss att flytta .. men vi ska flytta efter meetinget i vansbro och efter jag slutar skolan så vid 9-10 juni tror jag ! 


längtar !  sjukt fint  och mysigt där och tror dom kommer trivas jätte bra där också! blir jätte bra för pia eller dollar tycker inte om när det blir för mycket spring i stallet och så och det blir det juh inte nu när det bara är ett litet stall !

sen så känner vi juh dom så det är ennu bättre :)



boxarna ser ut typ såhär(fast dom är grå/grön(?)  ;

     





men båda ponnyerna tog det lungt igår och i förrgår så idag red jag lite lösgörande i ridhuset.. gick väl bra .. dollar var fin men underlaget var som en berg och dahlbana så jag red bara i drygt 15 min för jag märkte att var osäker och vela inte gåfram ordentligt för på ett ställe så var det stenhårt och  ett annat kanske 10-15 cm djupt ..


aja men från

fredag - söndag ska frida blomqvist och jag tälta på klubben! ska bli grymt roligt ! ska försöka ta med datan ..


men vill inte ha den i tältet så den blir snodd men vi får se ..


har de bra ;D




 
 
Ida

Ida

18 maj 2011 19:14

Varför ska du byta stall?

http://www.idawoxliiin.blogg.se

 
Ingen bild

Fanny

22 maj 2011 16:27

Kan du inte kolla om dom kan låna ut en till box där? skulle vara jätte bra.. hur mycket kostar det? :) svara på bloggen så jag ser svaret!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards