Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

vart hoss uffe och tränat!

Av Malin Lönn - 15 maj 2011 19:36

idag så åkte jag juh till uffe och tränade! 

dollar och pia har juh aldrigt åkt tillsammans, men dollar stog längst in och pia längst ut och när vi lastade in dollar så började han på engång gnägga som en liten shettis hingst och blåste uppsig för pia stog utanför hästlastbilen och skulle precis gå in .. men det gick hur bra som hällst och åka med dom ! 


sen när vi kom fram så pratade vi lite med uffe och så .. sen så fick vi låna 2 boxar i uffes stall som dom fick stå i .. för dollar blir helt galen när pia går ur transporten !


men dom fick iaf boxar brevid varandra och dom hade förster i boxarna som dom kunde stå och titta ut i till ridbanan .. :)


men jag red pia först ! och det gick faktiskt inge bra .. blev bättre i slutet men jag prestrerade inte på topp och var helt off och jag har juh varit sjukt så jag fick håll och sen så fick jag as ont i huvudet .. och ja det gick inge bra helt enkelt enligt mig men uffe och pappa tyckte att hon var fin iaf  :)


sen s var det dollars tur .. skrittade ut en stund på honom (gjorde det på pia också) 

dollar var helt knäpp ! han skulle visa upp sig hela tin och gick runt och gnäggade !

och det brukar han alldrig göra !

han har gjort det en gång och det var när jag var i mantorp för då var han helt själv på en utebanan långt ifrå andra hästar och så hörde han en ponny som gnäggade så då svarade såklart han .. -.- 


men aja jag blev helt förvånad och jag försökte få det på film och precis när jag tröck på så gnäggade han igen så ja fick det på film ! :D 


ska lägga ut den imon ! :)


men han var som en hingst och rida hela passet ! skulle visa upp sig och så men han var lite spänd för dom sågade i träd precis brevid banan.. men han var huuuuuuur fin som hällst !!!!!


fick till en ökning som ar huuuur fin som hällst ! han bara flög fram ! så sjukt underbart var det !! :'D 


ochh det är sällan som man ser en b-ponny göra sånna ökningar ! 

om han bara kunde göra sånna på tävlingsbanan ! ;o


men fick iaf ökningen på film .. men det är på pappas vidiokamera och den har vi ingen usb sladd till men kan kanske filma med min mobil från kameran .. men då blir det inge bra kvalite.. men ni får iaf se ! 



men uffe tyckte att han har utvecklas enormt det senaste året ! förra året om han skulle spänna till så skulle hela ridpasset vara förstört för då skulle han vara för spänd och så så då var det ingen ide att fortsätta om man inte vela bråka med honom då .. 


men nu så blir han lika lugn påen gång igen sen så är han mycket mer iform nu en han var förut ! sen så har han byggt mycket mer nacke ! med tanke på hur han såg ut förra året :)




föresten imon vid 4-5 så ska jag åka och kolla på en sak ..

kan ni gissa vad det är jag ska åka och kolla på ? ;)


den som gissar rätt blir länkad i alla inlägg som jag gör imon !:)



skriver med om det imon ! 


god natt !:D

 
 
Ida

Ida

16 maj 2011 15:24

Jag tror du ska åka och provrida en ponny :) eller iallfall åka titta på den och årata med ägaren osv. :D

http://www.idawoxliiin.blogg.se

Malin Lönn

17 maj 2011 21:13

ne det är fel .. Jag kollade på flera stall idag för jag ska flytta.. Så nu har jag sagt ifrån stallplatsen på klubben och jag flyttar om typ 2 veckor , men sen är det juh en annan sak som jag skrev att jag var så glad överförut .. Men det får jag inte berätta en :) men skriver mer om det där med stallplatserna och de imon kväll för orkar inte skriva nu ..

 
Ida

Ida

18 maj 2011 18:49

Vah? Varför ska du byta stall? Ska du flyyat helt och hållet från Sandviken och det är därför du ska byta klubb? Eller trivs du i Högbo? :O :(

http://www.idawoxliiin.blogg.se

Malin Lönn

18 maj 2011 19:45

ne jag ska bo kvar i sandviken men jag vill helt enkelt inte ståkvar för dom sprider falska rykten om en och sen så är det bara 4-5 jag pratar med i stallet dom andra säger inte ens hej till mig eller kollar på mig.. och sen så har jag på sista tiden inte ens vela åkt upp till stallet och det är en massa saker som har hänt som jag inte vill ta upp här ! jag trivs inte att stå på högbo längre helt enkelt så därför ska jag byta stall ..

 
Ida

Ida

18 maj 2011 18:49

flyttat *

http://www.idawoxliiin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards