Dressyrelit

Alla inlägg den 30 maj 2011

Av Malin Lönn - 30 maj 2011 18:47

nu är jag tillbaka !hade sista provet idag ! SKÖNT! har bara 3 dagar kvar i skolan ! fan vad snabbt allt har gått.. båda ponnyerna är jätte fin ! Pia blir bara bättre och bättre !


så nu taggar jag till jag ska till vansbro i helgen och starta nationellt ! självklart  ska båda ponnyerna med och det blir första nationella med pia

vi får se hur det går .. blir juh 4:de starten på henne överhuvudtaget sen har hon inte styrkan för att gå bärig och så i programmen .. men vi vill bara åka ut och tävlingsträna ..

När hon kom trodde vi inte ens att jag skulle kunna tävla detta år eller ens rida öppnor och slutor på henne!


och hon var juh utdömd på ultuna när dom var ner innan hon kom till mig så skulle hon inte vara bra när vi var dit så skulle dom tabort henne ..


men jag är ledig från torsdag-måndag .. men vi åker på fredag förmiddag så jag är där vid 14;00-15;00 så jag hinner rida på tävlingsbanorna där borta! 

ska bli sjukt roligt att träffa alla ! längesedan nu ! 


på lördagen ska jag starta ; 


American Dollar;


lätt A:2 - ( klockan; 09;45 )

lätt A;P0 - ( klockan; 12;25 )


Casiopeia 2;


FEI Lagtävlan - ( klockan; 11;00 )


blir ganska tätt .. men skönt att jag är klar redan vad halv 1 ! kan jag rida ut en sväng på kvällen ..

kanske att jag får med mig någon där borta som vill skritta ut en sväng? :)


kommer ihåg på SM det var jag, alicia carlsson, miranda iderfors widell , emelie thunborg och isabell hällberg

..



vi skrittade ut en sväng vid vansbro och när vi hade skrittat ett tag så kom vi fram till en väg som man kunde svänga in på .. det var helt öde där och så fort vi svängde in där så fick alla rysningar och det blev as kallt, det kändes som om någon stog och kollade på oss hela tiden !

ponnyerna blev spänd och blev rädd för allt ! 


och sen när vi skrittade i kanske 3 min på den vägen så hör vi att det skriker någon i skogen ! assså riktigt sånt här skrik som man hör i mördar filmer ;O!!


as äckligt ! jag vela vända men vi skrittade iaf vidare sen så hörde vi det en gång till fast närmare och sen efter ett litet tag så knakade det till i skogen brevid oss och ponnyerna hoppade till och blev rädd .. sen så kom vi fram till en återvändsgränd så vi såklart lära vända..

sen när vi var påväg tillbaka så är kommer det en bil på den vägen och kör förbi oss sen så kom det tillbaka eftersom det var en återvändsgränd 


men den körde as sakta kanske 100 meter bakom oss och följde efter oss  jätte länge och när vi kollade bak en gång så var den inte där sen så helt plötsligt var den där igen ! as äckligt.. usch !

sen när vi svängde bort från den stigen och skrittade in på vägen tillbaka mot vansbro så vart det varmt .. 


måste skritta där iår igen om jag får någon till med mig för jag skrittar knappast själv ;O



heheheh 





   slänger in en bild på alicia och mistral :) längtar till hammarö :D

för då får jag äntligen träffa dom !







ojojoj vad långt det blev .. haha skulle igentligen bara skriva lite kortfattat hehe menmen så kan det gå ;)

Ovido - Quiz & Flashcards