Dressyrelit

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Malin Lönn - 10 maj 2011 21:18

Nu är ni allt nyfikna på vad det är som jag är så "glad " över vah ?;D

men får somsakt inte säga någonting förens det är helt klart !:)



skriver lite kortfattat ,  idag red jag båda ponnyerna i ridhuset ,

båda ponnyerna var suuper fin !


dollar red jag lite lösgörande på och övergångar och några travökningar så han hittade takten och inte sprang .. 

och jag måste säga att han har blivit jätte fin nu ! han har fått en lungn och fin takt i traven nu är det bara att han ska få lite mera styrka i traven så han orkar hålla takten öven i ökningarna .. 

sen galloppen behöver också mer styrka ! men på bara 2 veckor så har det blivit grymt mycket bättre !


så nu är det bara att det fortsätter så till SM !;D



Pia blev det nästan likadant,


red också lite lösgörande på henne och sen var jag noga med att hon hade en bra takt och kom bakifrån och värkligen jobbade .. 

och det gjorde hon .. men somsakt som jag har skrivit i tidigare inlägg så behöver hon mycket mer styrka för att bli som hon är när hon är helt igång ..

men det är pågång.. hon har juh trotsallt bara varit igång i drygt 1,5 månader .. så jag ska vara glad att hon har kommit igång så pass bra som hon har gjort! 


   bjuder på en bild på dollar :)

Av Malin Lönn - 10 maj 2011 08:10

SÅ SJUKT GLAD SÅ JAG HÅLLER PÅ ATT SPRICKA !!!:'D 

men ni får inte veta något en ! ;)



  

Ovido - Quiz & Flashcards