Dressyrelit

Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Malin Lönn - 2 maj 2011 20:19

  framridningen (ovanför)

   (samma)  ( gallopprogrammet i lätt a:4)   skritten i lätt a:4 (han blev jätte spänd där för pappa stog och filmade ..)      inridningen i lätt a:4(synd bara att han blev rädd för någonting bakom honom, han började galloppera när jag satte igång honom .. men annars var den spikrak och halten var helt perfekt som ni ser! skulle lätt fått 8:or på den ..   blev rädd för pappa så han blåste upp sig när jag skulle rida upp på medelinjen i lätt a:4..  framridningen, är i en upptagning från en ökning det är därför det ser ut som det gör ..    samma här..   skrittade fram och lösgjorde  samma här(fast med täcke dådå eftersom det regnade precis innan )

glad ponny !(y)     gallopprogrammet i lätt a:2 dollar bah; vaart är cameran ? jaha där är den ! SMILE!  

Haha sööt ponny !

   lite glad när vi satte på seger täcket?  glad ponny ,glad ryttare! lite stolt han var över rosetten eller? han gick med huvudet högt och med öronen frammåt hela tin efter det!   somsakt, nöjd ponny ;)   bild från ärovarvet i lätt a:4 ..    sööt han är ! täcket satt lite spänd ifram när jag hade sadeln på  så fick spänna ut spännena längst ut ;)   söt han är !




alla bilderna är tagna av fanny hammarstedt ( www.hoppandefannt.blogg.se


nu får ni ta och komentera eftersom jag var snäll och la upp massa bilder! :)

..

Av Malin Lönn - 2 maj 2011 18:14


nu börjar det gå för långt tycker jag !

ni är så jävla falska och fega!


fyfan mår illa när jag tittar på er! 

Av Malin Lönn - 2 maj 2011 18:00

kom precis hem från stallet .. blev till att rida i ridhuset på pia idag för det blåste jätte mycket och jag hållde på att frysa ihjäl !;O  och sen så var det så djupt på utebanan så jag red i nya ridhuset, 

pappa var snäll och gick med dollar medans jag red på pia en sväng .. blev inte så länge för det var väldigt djupt där inne också .. men hon var suuuuper fin redan från början när jag började trava så hade hon dendär fina flachiga traven! för i vanliga fall så brukar hon vara markbunden i traven men när jag har travat några varv och efter jag har gallopperat så blir hon suuper fin och får "passagetrav" 


men hon var iaf suuuper fin idag blev faktiskt förvånad för att hon var så fin redan från början ! 


men efter jag hade ridit så skötte jag om dom ett tag sen så åkte jag hem!


jusste fick lite "klagomål" av fanny idag i skolan för att jag inte nämde att hon var med på tävlingen igår med dollar! ;) haha hon sovde hoss mig från fredagen till söndagen.. hon knäppte även bilder från tävlingen så också .. men vi får se om min dator vill sammarbeta denhär gången och vill ta emot bilderna .. för det vela den inte förra gången -.-



men nu har jag skrivit det iaf så nu vet alla de! ;) 


har de bra !

Av Malin Lönn - 2 maj 2011 07:44

ska till skolan om 15 min.. slutar 15.00

sen ska jag till stallet och det blir bara att skritta ut på dollar och lösgöra och sen ska jag rida pia på utebanan eller ridhuset beror på vädret och hur underlaget är .. men jag ska iaf "rida" på henne :)



 


jag och pia iskogen ... det är såå skönt när man kan rida ut i skogen och klättra så dom bygger mer muskler , man märker redan på dollar att jag har klättrat i skogen med honom för han orkar "sätta sig "mer på bakbenen nu för innan så blev han lite snabb i takten! och man märker i galloppen att den har blivit mycket starkare ! så det låter bra innan sm det här ;)

Ovido - Quiz & Flashcards