Dressyrelit

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Malin Lönn - 3 maj 2011 20:18

kollade lite på hastnet bara för kul ..

hittade några jag skulle kunna tänka mig att provrida;


http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=471777&inriktning=4&typ=6

5-årig d-ponny värkar jätte trevlig! (men synd att det är lite för ung den skulle ha varit vid 7...)


http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=474654&inriktning=4&typ=12

också 5 årig d-ponny .. det har jättefina gångarter men är somsakt lite för ung .. 


http://hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=459052&inriktning=4&typ=12

4-årig d-ponny - här är en som jag har fäst mig sjukt mycket vid, vet faktiskt inte varför men från och med första gången jag såg annonsen så blev jag helt kär i den! men lite för ung den med.. men sen när jag såg filmen så var det inte lika fin lägre ... men jätte söt ponni :)


fast såklart att jag inte ska provrida någon innan vi vet hur det blir med pia  ! ;)

Av Malin Lönn - 3 maj 2011 19:27



Veckans hiss under Eskilstunas nationella ponnydressyr den 1 maj går till:


att dom hade tävlingsbanorna brevid varandra! tycker det är bra för om det är te.x 2 stycken som man vill titta på sammtidigt så slipper man gå fram och tillbaka och så :)





går till ;  


att dom inte hade någon musik när man red , eller dom hade suuuper lågt så man hörde knappt!


sen så var dom seg med resultatet tog 40 min  för mig att få mitt protokoll ..

sen så var det lite hårt  på tävlingsbanorna också men hellre det en att det är stenhårt på framridningen eftersom på tävlingsbanan rider man på i bara 6-7 min typ :)








föresten såg idag när jag kollade statistiken att igår hade jag 71 besökare  på min blogg !;O 

fortsätt så ;)

Av Malin Lönn - 3 maj 2011 18:58

slutade vid 3 ifrån skolan sen så åkte jag hem och bytte om sen åkte jag till stallet, 


blev att rida ut på båda ponnysarna, dollar hade nå slags knölar på ena sidan där sadeln sitter eller asså det är för att dom har ätit något konstigt i hagen och han brukar alltid få det på våren när gräset börjar komma fram.. 


men vi har gett han kalk varenda dag sen typ 3 veckor tillbaka för han fick knölar då också, men nu i söndags så gav inte pappa dollar nå kalk och då åt han lite gräs där  i ett "dike" och han har säkert fått i sig nå konstigt där eller nått.. 


men han fick iaf likadana knölar förra året på början av våren fast det var på hela kroppen!! och han är så känslig när man tar på knölarna det räcker med att jag går över på den sidan som det är på så kryper han ihop.. men aja dom är nog borta om 2 dagar :)


men det gick iaf bra och rida på honom(red barbacka eftersom knölarna var där sadeln ligger) han var som vanligt och visade ingenting på att han hade ont.. 


gallopperade lite upp för backar och det märks att han bara blir starkare och starkare i galloppen för första gången jag gallopperade upp för en lite brantare backe så stack han upp i full fart för han orkade inte bära sig för han orkade inte de.. 

men nu så kan han gå i samlad gallopp i hela backen fast det är brant! 


sen pia red jag somsakt också ut på! hon var jätte duktig, lite spänd och stark bara , gallopperade upp för backar med henne också hon har också blivit bättre i galloppen fast absolut inte lika som dollar, hon har fortfarande jobbigt för det men det blir bättre somsakt!;)


men efter jag har ridit upp för backar och så hon får jobba med bakbenen så travade jag lite och samlade henne !


hon vart suuper fin när jag samlade henne! hon gick upp i passage och hon hade sjukt bra "svikt" i passagen hela tin och hon hade öronen frammåt så det märks att hon tycker det är roligt när hon har börjat komma igång så pass bra !

men hon är inte helt igång på långa vägar! 


hon behöver mycket mer styrka i allt hon gör och så men det kommer inte över en dag precis , det tar ett tag att jobba upp det.. men hon har varit igång "helt" (så ag får göra öppnor,slutor m.m) i drygt i 1,5 månader ..  

så hon har kommit igång jätte snabbt trots allt! 





men en fråga till er, vad vill ni läsa om ? ska jag ha någon tävling eller frågestund eller te.x hiss & diss m.m ?


maaasssssa tips önskas! kanske inte så roligt att bara läsa om hur jag har ridit? 

Ovido - Quiz & Flashcards