Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

resultatet från tävlingen idag

Av Malin Lönn - 1 maj 2011 21:14

skriver lite snabbt, måste plugga till tyskan imon ;)


var juh på eskilstunas nationella tävlingar idag .. men dagen började inge bra .. först så fasnade vi i en bilkö och sen när jag skulle sätta på internet för att leta på nummret till seketeriatet .. men vi kom iaf dit 15 min innan jag skulle rida fram tack vare bilkön ..  så jag var en aning stressad.. men han var suuper fin  och han har nog alldrig varit så fin förut ?


lätt a:2 ;  

red på nästan 64% hade 3 poäng ifrån 64% och det var 3 dommare..

och han var somsakt så var han suuper fin ! hade lite missar här och där .. men alla har juh missar ;) ingen har juh fått 100% en så .. 


men det blev en vinst där iaf! 2:an hade 60 % ..


lätt a:4 ;


här fick jag också nästan 64% fick nästan lika mycket som i lätt a:2an,

och även här var det 3 domare och han var också suuper fin här

hade 3 missar och det var första uppridningen för han fattade gallopp när jag skulle sätta iugång honom /sista uppridningen för där vinglade han och sen bakdelsvändningarna , men annars var han fin! han hade jätte bra takt och var jätte fin i formen och


det blev även här en vinnst!


sen så kom en tjej och intervjuade mig till ridsport som kommer ut på torsdag för att jag var den enda som fick dubbel vinst idag ..


så hon frågade blandannat vilken jag tränade för ,vad jag har tävlat tidigare, och vad som var det bästa med dollar och om jag hade någon

annan ponny.. och det har jag juh ;) eller äger henne inte men .. 



 så ni får kolla i ridsport på torsdag ;D



sen när vi kom hem så red jag ut på pia eller jag skrittade ut.. jusste när jag skulle gå och sköta om pia så när jag hade öppnat boxdörren så hade hon typ 2-3 kg från lunchen som hon hade gått runt med .. och hon ska bara ha 1 kg  på lunchen .. !! 

men i vanliga fall så brukar hon äta upp allt , asså hon brukar damsuga hela boxen från minsta lilla höstrå.. 

så hon måste ha fått typ 4-5 kg på lunchen eller nått för hon skulle alldrig lämna hö sådär .. men aja , är lite surt när vi försöker få ner henne i vikt och så ... 


ne men nu måste jag plugga !! vi ska kunna ett helt a4 papper utantill på tyskan imon och läsa upp inför klassen .. -.-                                                                                                                                 foto; fanny hammarstedt( www.hoppandefanny.blogg.se)














 
 
Shin-chan

Shin-chan

1 maj 2011 21:42

Mycket fin och intressant blogg! :)

http://m-s-a.bloggplatsen.se

Malin Lönn

1 maj 2011 21:43

Tack :) detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards