Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

duktiga ponnysar! ..som alltid :) bilder från sm

Av Malin Lönn - 22 mars 2011 20:39

idag red jag båda ponnyerna i ridhuset !

som var lika duktig som alltid ! jag började med pia och jag red lite öppner och enkla byten och så :) öppnorna var jätte fin och enkla byterna lika så ! det är bara i vänster varv tror jag som jag måste träna på för jag kan inte samla henne lika mycket som i höger varv så hon travar 1-2 steg innan skritten :) men sista enkla bytet i det varvet var riktigt bra  ! och sen red jag någon trav ökning jag samlade henne ganska mycket i hörnet så jag fick bra koll på henne sen började jag med ökningen och den var suuuuper fin ! hon hade frambenen uppe vid bogen och hon bara flög fram ! den var lätt 9 mässig !

efter det så travade jag av henne eftersom hon var såå duktig!


sen var det dollar tur, han var underbar idag ! speciellt i galoppen .. han var samlad och hållde takten och hade en såån balans!!:O traven var han också jätte fin i men jag fick ta tillbaka honom flera gånge för han tyckte det vart för jobbigt och trava långsammt ;)


imon så ska båda två få massage av lotta ! dollar ska bli masserad klockan 15.00 och pia klockan 15.40 ! jag slutar halv 3 så jag får skynda mig lite så jag hinner upp och fixa lite :)


vi får se var lotta tycker att jag ska göra med dom imon tror dom får ta det lungt imon men vi får se vad hon säger ;)


hittade en bild på dollar och mig från SM 2010 :)

tror det är sista inridningen eller nått haha kommer ihåg att han var väldigt  taggad speciellt den dagen för det var en ny bana och allt ! haha :)det var andra dagen på tävlingen :)

jusste och sen tyckte han att domarna var gryyymt läskig när dom kollade ut från "husen" haha :) knäppa ponnyn ! (L)

hahahah kolla inte på min sits ! ser störd ut !

kolla bara på söta dollar ;) inte för att man ser honom så mycket menmen ..

det är bilden längst ner jag menar ;)


 

(bild till frida blomqvist ;) )


  (jävla min jag gör ;O )

mitt i en bakdelsvändning, haha kolla domaren i "huset" !hahah


  den här bilden menade jag ! .. fiinaste ponnyn !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards