Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Träningen för eric lette gick ....

Av Malin Lönn - 19 mars 2011 18:22

AS BRA!!!

 

 

HAHA :D

 

Jag red dollar först han var jätte fin :) fick träna på lite skolor och enkla byten och så..

jag gjorde först ett enkelt byte och dollar dök lite och tacktade i skritten .. då sa han att jag skulle göra några halvhalter innan och lägga mer tygnd i sadeln och inte "dra" i tyglarna för att jag skulle sackta av .. och sen skulle jag tänka ökad skritt i skritten och då gjorde jag de.. dom första var sådär men sen efter ett litet tag så blev dom riktigt bra !

 

och sen så skulle jag rida igenom lätt ap:1 medans han dömde mig och dollar var ganska fin han bytte gallopp i ena ökningen när jag skulle göra en upptagning sen så blev han springig i skolorna .. men fick endå 67 % så jag är nöjd !

 och han har dömt flera ponny,storhäst EM !

 

Han vela att jag skulle rida igenom programmet innan han hjälpte mig med skolorna för att kolla hur dom skulle se ut i vanliga fall på en "tävling" men sen när han hjälpte mig så gav han mig flera tips och dom var värkligen as bra!

 

bland annat så var de att i skolorna fram förallt öppnorna, för slutorna var jätte bra redan sa han, men iaf i öppnorna när dollar blir för springig så ska jag göra halt mitt i öppnan och dollar ska stå helt still och sen fortsäta som vanligt igen och så gjorde vi kanske 2-3 gånger och sen så gjorde jag en vanlig öppna utan avbrott och då trodde dollar att han skulle stanna så det blev som en halvhalt och han var hur fin som hällst! ;D men fick flera bra tips !

 

men dollar var jag jätte nöjd med! och eric tyckte också att han var fin !  så det var roligt..

 

sen så gick jag upp med dollar och skyndade mig hem och tvättade håret och så (hade 15 min på mig) sen så skulle jag , pappa, eric lette, göran och sofia westberg till högbo bruk och äta buffe! (y) det var värkligen jätte gott!

och jag satt brevid eric när vi åt och han snackade om när han hade typ varit utomlands och dömt och tränat och så ..

det var ganska coolt när jag satt brevid honom ! ;O

hahah ..

 

men sen var det pias tur.. :)

 

hon hade klivit ur hagen idag eller hon hade haft ner översta tråden och sen hade hon hoppat över den understa tråden..

så hon stog i slussen(gången mellan alla hagarna ) och hon som brunstar och allt ..

så hon går juh såklart till vallacken som stog mitt emot och han stog juh ssåklart och bet på henne ochh så och pia stog där och sparkade mot honom och så men det hände inget iaf men imon så ska stallpersonalen hålla koll på henne så hon inte går dit igen ..

 

men när jag red fram på henne så var hon tjurig eller hon sparkade mot skänkeln fast hon var värst i galloppen för såfort jag skulle driva frammåt så sparkade hon och så och hon slutade inte heller.. men sen så var det min tur och träna för eric då ..

hon var fin i traven och sen när jag skulle galoppera så hade jag redan sakt till honom att hon var som hon var och sparkade m.m så han sa att jag skulle öka på långsidan och då började hon sparka och så men han sa att jag skulle bara strunta i det och fortsättta driva och det gjorde jag 3-4 långsidor och sen den 5 så gjorde hon ingenting för då visste hon att hon skulle öka så då drog hon till och med iväg själv så efter det så blev hon jätte fin för hon hade jätte bra frammåt bjudning !!!

sen i traven så har hon suuuper fin och så sen när jag skulle göra öppnor och slutor så sa han att jag skulle göra mer halv halter så hon nästan går upp i passage och hon vart grymt fin hon bara flög fram ! :')

sen gjorde jag någon ökning också som var klockren !

och efter det så gav vi oss så då fickk jag trava av henne !

han tyckte hon var suuuper fin och han bah : det här är luuungt finaste hästen jag har sett idag !

 

ångrar inte en sekund att jag tränade för lette idag !! han var suuuuper bra !

haha det var lite roligt för jag var mer nervös idag när jag skulle rida igenom programmet för honom med dollar en när jag tävlade SM :o HAAHA jag var faktiskt konstigt nog inte ett dugg nervös på SM:et .. haha kanske var för att jag tog det som en träningstävling .. men iår så kommer jag säkert vara hur nervös som hällst för iår gäller det ;) haha

 

 nädå men jag ska rida så bra jag kan iaf sen får vi se hur långt det räcker!  ;P

 

 

aja hoppas ni har haft det bra idag , det har jag iaf ..

men ha en fortsatt trevlig kväll ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards