Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 8 mars 2011

Glad! :D

Av Malin Lönn - 8 mars 2011 17:59

Det Blev en skritt tur för båda idag eller jag skrittade på pia medans pappa gick med dollar !


idag så kunde jag hoppa upp med pall på pia !:D

 

För när hon kom så kunde man inte använda pall när man skulle hoppa upp på henne.. men jag har tränat och försökt och vant henne med att det inte är nå farligt för hon får "panik" när man kommer högre upp en vad hon är men idag så kunde jag för första gången hoppa upp från en pall, det var en pall med 2 olika höjder på stegena.. eller vad man säger..?

aja men det gick bra när jag hoppade upp för "steget längst ner "  men sen när jag skulle testa hoppa upp för det steget högst upp så vela hon inte eller hon tyckte att det blev för läskigt eller hon började backa och gå åt sidan m.m

 

men det börjar ta sig iallafall ! så snart kanske jag kan hoppa upp med pall ?:D

sen så har hon sadeltvång också men det är typ också borta !:D eller första gången som jag sadlade henne så la hon bak öronen och började sparka och bita efter mig .. men nu har jag tränat och tagit det försiktigt och nu är det typ borta.. eller det är bättre ! eller nu så har hon nästan slutat sparka och man kan dra hur som hällst utan att hon gör någonting  :) eller nästan iallafall ..

 

aja men dom var snäll när vi skrittade ut :)

 

snart ska jag lägga upp ett nytt inlägg ! angående "tävlingen" som jag ska starta idag på bloggen  !:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards