Dressyrelit

Direktlänk till inlägg 20 april 2011

tävlingen

Av Malin Lönn - 20 april 2011 18:09

nu ska jag skriva om hur det gick på tävlingen;


lätt ap:1 - American Dollar : han var ganska fin lite spänd och så men blev en vinst på nästan 61 % 


Lätt AP:1 - Casiopeia 2: hon var grymt fin på framridningen ! man märkte att hon tyckte att det var roligt att tävla! 

sen när jag kom in på på banan så var det as djupt! det var kanske 30 cm djupt?:O

så hon fick mjölksyra på engång!

sen så var hennes ägare där och jag såg att det kom bara mer och mer människor! 

det var fullt på läktaren och trappan till cafeterian, och sen så var det massa männiksor som stog och kollade i förstrena från cafeterian ..

så jag var sjukt nervös!

för liksom typ alla vet vilken pia är.. 


men aja hon fick juh som sakt mjölksyra och sen så var jag grymt nervös så hon vart lite öppen i formen och så ... men fick iaf nästan 64% och kom delad 3:a!

så det blev ett kval till nationellt på henne, men behöver ett till innan jag får starta nationellt!


men är nöjd med henne, och tänker man att det var första gången jag startade henne och att jag har haft henne i 4 månader .. men hon har bara varit igång i 1 månad eller asså det är nu det sista månaden som jag har fått ridit öppnor och slutor och så.. 


så jag är jätte nöjd !



lätt a:2 -american dollar: gick åt helvetet ! fick typ 57% men fick iaf lika mycket som en som har kommit 2:a på sm .. men han var får spänd och så .. 



FEI lagtävlan- american dollar : han var jätte fin ! blev lite spänd av musiken för den var jätte hög och han hade inte fått hört musiken någonting för det var en strykning innan mig så han blev superrspänd när han hörde musiken när jag startade.. men aja är nöjd! dom var hur låg som hällst!:O

red på 60 % och det som vann hade typ 62 % ..

det var typ bara 3 stycken som kom över 64% annnars låg alla på 60 %.. 


aja ...





ska lägga ut en tävlingstermin sen ! men det kanske blir vid 9 ?:)

 vi får sse ;)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Lönn - 13 juli 2011 23:49

        blev ganska många ;)                                      (pia's gamla ägare moa morell trolin som rider) ...

Av Malin Lönn - 24 juni 2011 17:10

ni tänker säkert .. när ska hon börja blogga igen ?  och varför bloggar hon inte ?    men jag ska faktiskt börja blogga igen ! :D om ni bara komenterar ..   han haft fullt upp ! har juh bytt stall som jag tänkte knäppa lite kort i så ni f...

Av Malin Lönn - 8 juni 2011 19:18

nu har jag bytt stall .. eller jag har inte flyttat över alla saker .. men det ska jag göra i under veckan .. men ponnyerna stor trivs ! dollar blev en helt annan häst ! han vela bara stå och gosa hela tidan och han värkligen njöt ! både han och pi...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:43

nu har jag städar ut båda skåpen ska bara skruva ur alla hyllor och så men det gör jag till veckan för allt ska bort senast den 17/6-2011 ;)   jag flyttar juh hästarna till ett annat stall imon .. :) men innan ska jag till skolan på skolavsutni...

Av Malin Lönn - 7 juni 2011 19:14

resultat från söndagen .. :   casiopeia 2 - FEI lagtävlan:   gick bättre i den här klassen men hon fick för sig att bli rädd för någonting mitt på långsidan i  gallopp serpentinen och den var det koficienter på så jag fick 2 & 3:or av domarna...

Ovido - Quiz & Flashcards